KLM lanceert de KLM Passport app waarmee je een filmpje kan maken van je foto's en video's.

Maak met zeven verschillende thema’s een filmpje van je reizen, en deel deze met vrienden en familie.

14 DECEMBER 2011, AMSTELVEEN, NEDERLAND
Summary
KLM heeft de KLM Passport iPhone applicatie gelanceerd, waarmee direct op de telefoon fimpjes gemaakt kunnen worden van foto’s en video’s van reizen. Gebruikers kunnen in de app kiezen uit zeven verschillende thema’s, en deze met eigen foto’s en video’s omzetten naar een inspirerend filmpje. Dit filmpje kan direct via Facebook worden gedeeld, of opgeslagen worden op de telefoon en zo op andere plekken gedeeld worden. KLM Passport is gratis in het Engels te downloaden http://bit.ly/tOA6BX.

KLM heeft de KLM Passport iPhone applicatie gelanceerd, waarmee direct op de telefoon fimpjes gemaakt kunnen worden van foto’s en video’s van reizen. Gebruikers kunnen in de app kiezen uit zeven verschillende thema’s, en deze met eigen foto’s en video’s omzetten naar een inspirerend filmpje. Dit filmpje kan direct via Facebook worden gedeeld, of opgeslagen worden op de telefoon en zo op andere plekken gedeeld worden. KLM Passport is gratis in het Engels te downloaden in de iTunes Store. Een video met uitleg over de app, is hier te zien.

Verzamel stempels in een KLM Passport
Met elk fimpje die gemaakt wordt met de app, verzamelt de gebruiker een unieke stempel in zijn KLM Passport, en wordt de afgelegde afstand bijgehouden. De app creëert zo een unieke verzameling van alle gemaakte reizen. Gebruikers kunnen al tijdens de vlucht naar huis een filmpje maken, omdat de app ook zonder internet te gebruiken is.

Zeven unieke thema’s
KLM Passport heeft zeven leuke thema’s:

• Fly around the world: Ga je een wereldreis maken? Deel de hoogtepunten van elke plek die je bezoekt.
  • Family and Friends: Verzamel losse foto's van je familie en vrienden in plaats van één drukke groepsfoto.
  • Dutch Touch: Bekijk Holland op een andere manier. Ga een stapje verder dan windmolens en tulpen en word een Hollandse meester.
  • The sunny side: Eiland hoppen, crossen door de duinen of loungen op een zonovergoten strand? Deel je heetste foto’s.
  • Winter Wonders: Film de spanning en sensatie van je wintersport. Voor aprés-ski en sneeuwbalgevechten zijn foto’s veiliger.
  • Love Story: Bewaar alle magische momenten van een romantisch uitje voor een eeuwig souvenir van je reis.
  • Adventure: Ga je het avontuur aan? Fotografeer met ongebruikelijke hoeken, extreme close-ups, en ongebruikelijke onderwerpen.

Feedback en suggesties
KLM en IceMobile (concept en productie) zijn benieuwd wat gebruikers van KLM Passport vinden. Alle feedback over de app kan gedeeld worden op KLM's Facebook of Twitter. De social media service van KLM is 24/7 beschikbaar.

Quotes
"KLM inspireert mensen, voor, tijdens en na hun reizen. De KLM Passport app is gemaakt om alle reizen opnieuw te beleven, wanneer je maar wilt. Het bewaart alle herinneringen in een persoonlijk paspoort, en kan vervolgens gedeeld worden met familie en vrienden. " Frank Houben, Director Corporate Identity & Brand
About KLM

KLM Royal Dutch Airlines was founded in 1919, making it the world's oldest airline operating under its original name. In 2004, Air France and KLM merged to form AIR FRANCE KLM. The merger produced the strongest European airline group based on two powerful brands names and hubs —Amsterdam Airport Schiphol and Paris Charles de Gaulle. The two airlines collaborate on three core activities while maintaining their own identities — passenger transport, cargo, transport, and aircraft maintenance.

In the Netherlands, KLM comprises the core of the KLM Group which further includes KLM cityhopper and transavia.com. KLM serves 135 destinations using a modern fleet of 157 aircraft and employs over 33,000 people around the world. KLM is a leader in the airline industry, which offers reliable operations and customer-oriented products resulting from its policy of enthusiasm and sustainable innovation.

KLM is a member of SkyTeam, an airline alliance offering a network of 926 destinations in more than 173 countries. The KLM network connects the Netherlands to every important economic region around the world and, as such, serves as a powerful driver for the Dutch economy.